Częste awarie w motorze

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Z roku na rok wzrasta liczba osób, które decydują się na zakup motoru.
W większości przypadków motywacją jest chęć przeżycia przygody
i zrealizowania dziecięcych marzeń, a dla niektórych możliwość szybszego dotarcia np. do pracy. Warto jednak podkreślić, że jednoślady, podobnie jak samochody osobowe, niekiedy ulegają awariom i niezbędna jest ich naprawa. Części ulegające uszkodzeniu wskutek eksploatacji to m.in. łańcuchy napędowe, choć to nie jedyne elementy, na które trzeba uważać.

Problemy z silnikiem, układem hamulcowym i innymi elementami

Na wstępie należy zaznaczyć, że wiele usterek w motocyklu można naprawić samemu za pomocą podstawowych narzędzi, ale istnieją też takie awarie, które wymagają udania się do profesjonalnego warsztatu. Powszechnym problemem wielu posiadaczy jednośladów są wyraźnie słyszalne piski, wskazujące na zużycie się klocków hamulcowych. Usterka ta kończy się przeważnie wymianą tych części na nowe.

Jeśli pojazd nie był użytkowany przez dłuższy okres, wówczas możemy mieć problem z jego uruchomieniem. Przyczyną jest prawdopodobnie brak paliwa
w gaźniku, a rozwiązaniem – gwałtowne poruszenie tzw. manetką gazu w trakcie pracy rozrusznika. Ten ostatni element niekiedy też całkowicie odmawia posłuszeństwa, co w większości przypadków świadczy o rozładowaniu akumulatora.

Inne powszechne awarie to:
– nagłe gaśnięcie silnika na wolnych obrotach – problem ten wynika ze zbyt bogatej mieszanki paliwowej albo złego ustawienia wolnych obrotów
utrata mocy przez silnik na długich dystansach – przyczyną jest przegrzanie (trzeba dać temu podzespołowi odpocząć)

– wyciek oleju po postoju – należy sprawdzić uszczelkę tzw. korka spustowego

– niepokojące dźwięki dobiegające od kół – prawdopodobnie zużyciu uległy łożyska; jeśli chcemy kupić dobrej jakości łożyska Szczecin jest miastem,
w którym znajdziemy kilka doskonale wyposażonych sklepów motoryzacyjnych

– uszkodzenie prędkościomierza – jest to najczęściej skutek zerwania się linki licznika kierunkowskazy świecące wyłącznie światłem stałym, a nie przerywanym – przyczyną jest uszkodzony przerywacz

– samodzielne skręcanie pojazdu – problemy z geometrią ramy

– piski dobiegające z przekładni – powodem może być sprzęgło

– złamana klamka albo dźwignia

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak zaprojektować wnętrze rodem z bajki?
Jak zaprojektować wnętrze rodem z bajki?
Oryginalny asortyment, który oferowany jest w sklepach z wyposażeniem wnętrz skłania do projektowania nieszablonowych aranżacji. Trzeba od razu dodać, że […]
Jak stworzyć funkcjonalne mieszkanie?
Jak stworzyć funkcjonalne mieszkanie?
Kiedy przeprowadzamy się do nowego mieszkania, musimy przede wszystkim bardzo postarać się, by było ono funkcjonalne. Przecież spędzimy w nim […]
Co to jest jaskra i czy da się wyleczyć?
Co to jest jaskra i czy da się wyleczyć?
Jaskra (zwana z łac. glaucoma) należy do chorób oczu, które nie leczone mogą doprowadzić nawet do utraty wzroku.  Przy tej […]