Naturalnym działaniem podczas rozwijania większości form działalności, jst wynajem biura. Jest to bardzo ważny aspekt, gdyż jest to przestrzeń robocza dla pracowników, a jednocześnie siedziba przedsiębiorstwa, będąca jego wizytówką. Z tego względu miejsce powinno być wybrane dopiero po uwzględnieniu kilku ważnych czynników. O czym należy pamiętać?
Przede wszystkim powinno się brać pod uwagę szeroko rozumiane potrzeby firmy, wynikające z rodzaju prowadzonej działalności oraz charakteru i wielkości przedsiębiorstwa. Zależnie od tego można choćby dobrać lokale o różnym układzie pomieszczeń. W niektórych firmach praktykuje się duże sale z wieloma stanowiskami pracy, a w innych może być potrzebnych wiele prywatnych gabinetów. Trzeba też pamiętać o ewentualnych pokojach socjalnych czy sali konferencyjnej. Oczywiście bardzo istotny jest także metraż, który musi być dostosowany do liczby pracowników. W miarę możliwości finansowych warto decydować się na nieco większe powierzchnie biurowe niż zakładają aktualne potrzeby, uwzględniając planowany rozwój firmy.
Bardzo ważnym aspektem jest lokalizacja, szczególnie jeżeli z biura korzystają nie tylko pracownicy, ale odbywają się tam również spotkania z klientami czy kontrahentami. W takich sytuacjach najlepiej sprawdzają się lokale położone blisko centrum miasta, gdyż oznacza to dogodny dojazd oraz prestiż związany z takim położeniem. Z kolei z perspektywy samych zatrudnionych jeszcze ważniejsze będzie najbliższe otoczenie. Osoby związane z firmą są często skłonne na nieco dłuższy dojazd do biura, lecz pod warunkiem, iż w pobliżu odnajdą lokale gastronomiczne i punkty usługowe. Dzięki temu mogą bez problemu udać się na posiłek w przerwie od obowiązków czy załatwić codzienne sprawy. Warto również zwrócić uwagę czy w samym biurowcu lub jego pobliżu znajduje się parking, na którym osoby przyjeżdżające do pracy, będą mogły bez problemu zostawić swoje samochody.