Co brać pod uwagę przy wynajmie biura?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Naturalnym działaniem podczas rozwijania większości form działalności, jst wynajem biura. Jest to bardzo ważny aspekt, gdyż jest to przestrzeń robocza dla pracowników, a jednocześnie siedziba przedsiębiorstwa, będąca jego wizytówką. Z tego względu miejsce powinno być wybrane dopiero po uwzględnieniu kilku ważnych czynników. O czym należy pamiętać? 

Potrzeby i plany firmy

Przede wszystkim powinno się brać pod uwagę szeroko rozumiane potrzeby firmy, wynikające z rodzaju prowadzonej działalności oraz charakteru i wielkości przedsiębiorstwa. Zależnie od tego można choćby dobrać lokale o różnym układzie pomieszczeń. W niektórych firmach praktykuje się duże sale z wieloma stanowiskami pracy, a w innych może być potrzebnych wiele prywatnych gabinetów. Trzeba też pamiętać o ewentualnych pokojach socjalnych czy sali konferencyjnej. Oczywiście bardzo istotny jest także metraż, który musi być dostosowany do liczby pracowników. W miarę możliwości finansowych warto decydować się na nieco większe powierzchnie biurowe niż zakładają aktualne potrzeby, uwzględniając planowany rozwój firmy. 

Lokalizacja i otoczenie

Bardzo ważnym aspektem jest lokalizacja, szczególnie jeżeli z biura korzystają nie tylko pracownicy, ale odbywają się tam również spotkania z klientami czy kontrahentami. W takich sytuacjach najlepiej sprawdzają się lokale położone blisko centrum miasta, gdyż oznacza to dogodny dojazd oraz prestiż związany z takim położeniem. Z kolei z perspektywy samych zatrudnionych jeszcze ważniejsze będzie najbliższe otoczenie. Osoby związane z firmą są często skłonne na nieco dłuższy dojazd do biura, lecz pod warunkiem, iż w pobliżu odnajdą lokale gastronomiczne i punkty usługowe. Dzięki temu mogą bez problemu udać się na posiłek w przerwie od obowiązków czy załatwić codzienne sprawy. Warto również zwrócić uwagę czy w samym biurowcu lub jego pobliżu znajduje się parking, na którym osoby przyjeżdżające do pracy, będą mogły bez problemu zostawić swoje samochody.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
W centrum czy na obrzeżach miasta – gdzie lepiej zorganizować konferencję?
W centrum czy na obrzeżach miasta – gdzie lepiej zorganizować konferencję?
Współcześnie firmy organizują konferencje zazwyczaj poza murami swojej siedziby – najczęściej w sali konferencyjnej mieszczącej się w hotelu lub centrum […]
Czym kierować się podczas wyboru klimatyzacji do firmy?
Czym kierować się podczas wyboru klimatyzacji do firmy?
Współcześnie wielu właścicieli biur, zakładów przemysłowych czy warsztatów decyduje się na posiadanie klimatyzacji. Jest to bowiem system obniżający temperaturę powietrza […]
Designerskie meble do pokoju nastolatka
Designerskie meble do pokoju nastolatka
Pomysłów na niebanalne aranżacje jest wiele. Ważne jest jednak także, aby dostosować wszystkie rozwiązania do potrzeb użytkowników. A nie ulega […]