Ogromna konkurencja sprawia, że prowadzenie działalności gospodarczej nie jest łatwe. Szansę na sukces mają jedynie te firmy, które dysponują wyjątkowym produktem lub potrafią wyróżnić się spośród innych podmiotów działających na rynku. Sposobów na wyróżnienie się jest wiele. Podstawowym narzędziem służącym do identyfikacji danej firmy jest logo.
Logo to unikalny znak graficzny, symbol lub napis, który służy do identyfikacji firmy. Umieszcza się go na materiałach reklamowych po to, by zwracał uwagę konsumentów oraz kontrahentów i zwiększał rozpoznawalność danego przedsiębiorstwa. Logo powinno się umieszczać przede wszystkim na wszelkiego rodzaju plakatach, ulotkach i innych produktach promocyjnych. Zwiększenie rozpoznawalności firmy zwiększa zaufanie dla niego i może stanowić najprostszy sposób na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Największe firmy inwestują ogromne pieniądze w działania marketingowe mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki. Okazuje się jednak, że aby logo stało się bardziej rozpoznawalne, nie trzeba wcale wydawać milionów. Można to zrobić tańszym kosztem, np. inwestując w gadżety reklamowe. Gadżety reklamowe to produkty, które są użytkowane przez pracowników lub dystrybuowane do konsumentów i kontrahentów. Cechować je powinna wysoka jakość oraz użyteczność. Chodzi o to, aby z gadżetów z logo firmy korzystało jak najczęściej, jak najwięcej osób.
Jeśli będą znajdować się w powszechnym użyciu, wpłyną na zwiększenie jej rozpoznawalności. Jako gadżet reklamowy świetnie sprawdzi się np. kalendarz, długopis, lub pendrive reklamowy z nadrukiem. Logo firmy można również umieszczać na kubkach, torbach sportowych lub brelokach. Przyciągające uwagę logo umieszczone na odpowiednio dobranych gadżetach to połączenie, które w długim okresie może przyczynić się do poprawy wizerunku oraz rozpoznawalności firmy.