Częste awarie w motorze

Z roku na rok wzrasta liczba osób, które decydują się na zakup motoru.
W większości przypadków motywacją jest chęć przeżycia przygody
i zrealizowania dziecięcych marzeń, a dla niektórych możliwość szybszego dotarcia np. do pracy. Warto jednak podkreślić, że jednoślady, podobnie jak samochody osobowe, niekiedy ulegają awariom i niezbędna jest ich naprawa. Części ulegające uszkodzeniu wskutek eksploatacji to m.in. łańcuchy napędowe, choć to nie jedyne elementy, na które trzeba uważać.

Problemy z silnikiem, układem hamulcowym i innymi elementami

Na wstępie należy zaznaczyć, że wiele usterek w motocyklu można naprawić samemu za pomocą podstawowych narzędzi, ale istnieją też takie awarie, które wymagają udania się do profesjonalnego warsztatu. Powszechnym problemem wielu posiadaczy jednośladów są wyraźnie słyszalne piski, wskazujące na zużycie się klocków hamulcowych. Usterka ta kończy się przeważnie wymianą tych części na nowe.

Jeśli pojazd nie był użytkowany przez dłuższy okres, wówczas możemy mieć problem z jego uruchomieniem. Przyczyną jest prawdopodobnie brak paliwa
w gaźniku, a rozwiązaniem – gwałtowne poruszenie tzw. manetką gazu w trakcie pracy rozrusznika. Ten ostatni element niekiedy też całkowicie odmawia posłuszeństwa, co w większości przypadków świadczy o rozładowaniu akumulatora.

Inne powszechne awarie to:
– nagłe gaśnięcie silnika na wolnych obrotach – problem ten wynika ze zbyt bogatej mieszanki paliwowej albo złego ustawienia wolnych obrotów
utrata mocy przez silnik na długich dystansach – przyczyną jest przegrzanie (trzeba dać temu podzespołowi odpocząć)

– wyciek oleju po postoju – należy sprawdzić uszczelkę tzw. korka spustowego

– niepokojące dźwięki dobiegające od kół – prawdopodobnie zużyciu uległy łożyska; jeśli chcemy kupić dobrej jakości łożyska Szczecin jest miastem,
w którym znajdziemy kilka doskonale wyposażonych sklepów motoryzacyjnych

– uszkodzenie prędkościomierza – jest to najczęściej skutek zerwania się linki licznika kierunkowskazy świecące wyłącznie światłem stałym, a nie przerywanym – przyczyną jest uszkodzony przerywacz

– samodzielne skręcanie pojazdu – problemy z geometrią ramy

– piski dobiegające z przekładni – powodem może być sprzęgło

– złamana klamka albo dźwignia

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden + 17 =