W obecnych czasach zauważa się intensywny rozwój działalności e-commerce. Sklepy internetowe zaczynają powoli wypierać stacjonarne, dzięki, między innymi, możliwości zakupu produktów bez konieczności wychodzenia z domu. Istotny jest tutaj również sposób dostarczenia zakupionych przedmiotów. Im jest on szybszy, tym potencjalni klienci chętniej sięgną po zakupy internetowe.
Na szybkość dostarczenia zakupionych dóbr ma wpływ szereg czynników. Jednym z kluczowych aspektów jest umiejscowienie magazynu. To właśnie z tego budynku nastąpi wysyłka produktów. Droga dotarcia do klienta powinna być jak najkrótsza, co powoduje konieczność korzystania z różnych kanałów dystrybucji. Wszystkie te elementy związane są z ponoszeniem dużych kosztów, powiązanych nie tylko z dostawą, ale również budową powierzchni magazynowych. Dlatego zamiast budować własny, można skorzystać z oferty firm zewnętrznych. Przykład takiej usługi można znaleźć na stronie: https://kimlog.pl/services/storage/magazynowanie-w-warszawie/.
Przede wszystkim trzeba dobrze poznać rynek, swój produkt, klientów i własne możliwości finansowe. Na podstawie tych danych można rozpocząć poszukiwania. Nie każda firma oferuje możliwość dostawy w skali światowej lub nawet krajowej. Również taki magazyn nie musi być dostosowany do każdego rodzaju produktów, przykładowo kontenerów. Warto też zapoznać się z kanałem dystrybucji, jeśli takowy istnieje. Usługi magazynowe ograniczają koszty związane z budową lub dostawą, ale wymagają odpowiedniej analizy pod względem dopasowania do działalności sklepu i możliwości finansowych.