W większości punktów sprzedażowych wykorzystuje się rozmaite formy reklamy, których zadaniem jest przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupu danego asortymentu. Doskonałym przykładem są tzw. ecostandy, czyli nieskomplikowane konstrukcje o budowie stojakowej. Są one przeznaczone przede wszystkim do atrakcyjnego eksponowania towarów – np. produktów żywnościowych, urządzeń elektronicznych czy zabawek. Z niniejszego artykułu dowiemy się, z czego są zbudowane oraz jakie przynoszą korzyści.
Standy reklamowe zaliczane do kategorii eco są zazwyczaj wykonane z certyfikowanych i biodegradowalnych materiałów, takich jak choćby sklejka drewniana pozyskana przy zachowaniu pełnej żywotności lasów. Ich stosowanie przyczynia się zatem w dużej mierze do ochrony środowiska naturalnego. Mogą być z powodzeniem umieszczane w różnych punktach przestrzeni sprzedażowej, ale zazwyczaj stawia się je obok drzwi wejściowych, przy przejściach oraz bezpośrednio przy kasie lub ladzie (w super- i hipermarketach, sklepach osiedlowych, księgarniach, na targach branżowych itp.). Służą bowiem w szczególności do eksponowania produktów objętych promocją i rabatami, a także będących specjalnością konkretnego miejsca, czyli jego swoistą wizytówką. Co istotne, na powierzchni standów drukuje się logo firmy, a nierzadko też podstawowe informacje na temat towaru. W ten sposób zostaje zwiększona ich skuteczność. Wykorzystanie omawianych elementów wpływa pozytywnie na wielkość sprzedaży – głównie dlatego, że ze względu na wyróżniającą się budowę oraz szatę graficzną świetnie przyciągają uwagę klientów, uwypuklając zalety danego produktu.