Prowadzenie działalności handlowej a szczególnie sprzedaży detalicznej obarczone jest ogromnym ryzykiem niepowodzenia. Bardzo wiele podmiotów zajmuje się sprzedażą towarów i w związku z tym na rynku jest duża konkurencja. Co więc zrobić by klienci chętnie odwiedzali konkretny sklep?
Bardzo ważna przy budowaniu więzi między sklepem a klientami jest uczciwość. Kupujący muszą wiedzieć o tym, że płacą odpowiednią cenę za konkretny towar. Im cena wyższa, tym wyższa jest jakość produktów. Duży wybór towarów w zróżnicowanych cenach będzie przyciągał klientów o różnych możliwościach finansowych.
Innym sposobem zachęcania klientów są programy lojalnościowe. Można zbierać punkty lub naklejki, które później wymieniane są na różnego rodzaju nagrody lub rabaty. Często posiadanie karty lub aplikacji lojalnościowej wiąże się z tym, że klienci upoważnieni są do kupowania niektórych towarów po niższej cenie.
Niezwykle ważne jest też to żeby w sklepie była zachowana czystość, panował przyjemny zapach, a personel z uprzejmością traktował klientów.
Zachowanie wszystkich tych aspektów przyczyni się znacząco do popularności sklepu, a tym samym sprawi, że klienci będą regularnie robić zakupy.