Automatyczna skrzynia biegów jest prostsza w obsłudze od ręcznej. Przyzwyczajenie się do niej może być jednak problematyczne, gdzie ciężko pozbyć się dawnych nawyków. Problemy z nią mają szczególnie osoby, które dopiero zdały prawo jazdy. Jak obsługiwać automatyczną skrzynię biegów?
Opanowanie ręcznej skrzyni biegów nie jest łatwe. To właśnie ona jest największą bolączką początkujących kursantów prawa jazdy. Jest to spowodowane ciągłym korzystaniem ze sprzęgła, które wymaga ciągłego ruchu stopami. Z jego korzystania zwalnia automatyczna skrzynia biegów. Wybór biegów nie ogranicza się już co cyfr, ale do oznakowań „P, R, N, D”.
Najważniejsza w automatycznej skrzyni biegów jest poprawna zmiana położenia. Należy jej używać jedynie we wskazanym przypadkach. Naprawa skrzyń automatycznych najczęściej spowodowana jest niewłaściwym używaniem danych przyłożeń. Litera „P” oznacza w niej postój, co jest odpowiednikiem „luzu”. Cofanie jest możliwe przy przyłożeniu „R”. Ruch do przodu oznaczony jest jako „P”, zaś położenie neutralne to litera „N”. Trzeba pamiętać, że postój w automatycznej skrzyni oznacza unieruchomienie auta. Nie należy z niego korzystać przy zatrzymaniu np. na światłach.