Współcześnie wiele przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie zaawansowanego systemu bibinet. Służy on stricte do kontrolowania dostępu do poszczególnych pomieszczeń, a także rejestrowania czasu pracy zatrudnionych osób. Mogą do niego z powodzeniem zostać dołączone liczne komputery i rozmaite urządzenia peryferyjne w celu zwiększenia ogólnej funkcjonalności. Co istotne, pozyskane w ten sposób dane niezmiernie przydają się w dziale kadrowo-płacowym.
Systemy dostępu bibinet obejmują szereg wzajemnie uzupełniających się elementów. Zaliczamy do nich m.in. czytniki kart, nowoczesne terminale, wyświetlacze czasu systemowego, kompaktowe kontrolery, moduły wejść i wyjść, a ponadto oprogramowanie przystosowane do tworzenia raportów, pokazywania stanu obecności personelu, konfigurowania kluczy USB, nadawania uprawnień, eksportowania informacji czy zakładania baz danych. Omawiany system działa na takiej zasadzie, że automatycznie otwiera drzwi oraz zapisuje godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy po przyłożeniu do odpowiedniego czytnika identyfikatora w postaci plastikowej karty, ewentualnie breloczka. Przekłada się to na znaczny wzrost poziomu bezpieczeństwa w firmie, zminimalizowanie liczby kradzieży mienia (oszczędność pieniędzy) i łatwiejsze ustalenia sprawiedliwej siatki płac.