Urwana świeca żarowa – w jaki sposób ją wykręcić?

Świece żarowe w silnikach diesla są elementami eksploatacyjnymi, które z czasem ulegają zużyciu. Wtedy silnik nie odpala tak jak powinien i nie pracuje jak należy, zanim nie nastąpi pełne rozgrzanie. W okresie zimowym może dojść do całkowitego braku możliwości uruchomienia motoru. Niestety wymiana świec żarowych w starszych silnikach nie jest prosta. Może dojść do ukręcenia się bądź urwania główki świecy, natomiast fragment z gwintem pozostanie w głowicy. Sprawdzamy jak naprawić taką usterkę bez ponoszenia ogromnych kosztów.

Tradycyjna metoda

Klasyczny sposób na poradzenie sobie z powyższym problemem wymaga zdjęcia głowicy z silnika. Oznacza to jednak bardzo wysokie koszty, ponieważ jest to operacja trwająca nawet kilka dni pracy mechaników. Dobry warsztat poradzi sobie w czasie jednego dnia, jednak koszty nie będą małe. Po zdjęciu głowicy można dostać się do urwanej świecy i rozwiercić ją. Później pozostaje gwintowanie otworu i ponowne złożenie silnika. Potrzebne będą też nowe uszczelki, a czasami także planowanie głowicy.

Szybciej i taniej

Istnieją jednak sposoby na wykręcanie urwanych świec żarowych bez zdejmowania głowicy Śląsk to miejsce, gdzie znajdziemy przedsiębiorstwa, które bez problemu podejmą się takie naprawy. Wykonuje się ją poprzez nawiercenie pozostałości, świeci od góry, a następnie użycie specjalnych narzędzi wykręcających. Pomocne może okazać się też podgrzanie głowicy palnikiem, w okolicach urwanej świecy. Taka usługa trwa o wiele szybciej i jest sporo tańsza, niż wcześniej przedstawiona metoda wymagająca zdjęcia głowicy z silnika.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jedenaście + jedenaście =