Prowadząc biznes w XXI wieku nie można się obejść bez strony internetowej. Nawet jeśli myślisz, że Twoja firma jej nie potrzebuje, to możesz być w błędzie. Obecnie coraz więcej osób szukając produktów i usług swoje poszukiwania rozpoczyna w sieci, a tzn. poczta pantoflowa, choć nie należy jej ignorować, nie powinna być jednym kanałem promocji. Co zamieścić na firmowej stronie www, aby jej prowadzenie miało jak największy sens?
Dane kontaktowe i nie tylko
Projektowanie stron internetowych najczęściej zleca się firmom lub freelancerom, którzy umieją poprawnie je zbudować. O ile specjaliści mogą pomóc w kwestii wyglądu, użyteczności, przejrzystości i wielu innych kwestiach, to Ty musisz wiedzieć, co chcesz na niej zamieszać. Pozycją obowiązkową są dane kontaktowe w tym adres e-mail i numer telefonu, zakres działalności, a jeśli prowadzisz biznes stacjonarny – również godziny pracy zakładu. Coraz częściej można spotkać mapę ze wskazówkami dojazdu (niezwykle przydatną dla kogoś, kto będzie chciał do Ciebie przyjechać np. z innej części miasta lub nawet z drugiego końca kraju), czat z konsultantem czy składanie zamówień online. Warto posiadać sekcję aktualności lub galerię. W tym miejscu możesz pochwalić się sukcesami, poinformować klientów o najważniejszych zmianach, promocjach czy konkursach albo przedstawić zrealizowane projekty. Zdjęcia o wiele mocniej przemawiają do odbiorcy, niż sam, nawet najlepiej napisany, tekst. Warto wykorzystać swoją stronę internetową nie tylko jako nośnik niezbędnych informacji i wizytówkę, ale też jako wirtualne portfolio.