Prowadząc biznes w XXI wieku nie można się obejść bez strony internetowej. Nawet jeśli myślisz, że Twoja firma jej nie potrzebuje, to możesz być w błędzie. Obecnie coraz więcej osób szukając produktów i usług swoje poszukiwania rozpoczyna w sieci, a tzn. poczta pantoflowa, choć nie należy jej ignorować, nie powinna być jednym kanałem promocji. Co zamieścić na firmowej stronie www, aby jej prowadzenie miało jak największy sens?
Projektowanie stron internetowych najczęściej zleca się firmom lub freelancerom, którzy umieją poprawnie je zbudować. O ile specjaliści mogą pomóc w kwestii wyglądu, użyteczności, przejrzystości i wielu innych kwestiach, to Ty musisz wiedzieć, co chcesz na niej zamieszać. Pozycją obowiązkową są dane kontaktowe w tym adres e-mail i numer telefonu, zakres działalności, a jeśli prowadzisz biznes stacjonarny – również godziny pracy zakładu. Coraz częściej można spotkać mapę ze wskazówkami dojazdu (niezwykle przydatną dla kogoś, kto będzie chciał do Ciebie przyjechać np. z innej części miasta lub nawet z drugiego końca kraju), czat z konsultantem czy składanie zamówień online. Warto posiadać sekcję aktualności lub galerię. W tym miejscu możesz pochwalić się sukcesami, poinformować klientów o najważniejszych zmianach, promocjach czy konkursach albo przedstawić zrealizowane projekty. Zdjęcia o wiele mocniej przemawiają do odbiorcy, niż sam, nawet najlepiej napisany, tekst. Warto wykorzystać swoją stronę internetową nie tylko jako nośnik niezbędnych informacji i wizytówkę, ale też jako wirtualne portfolio.