Jakie elementy składają się na odczucie komfortowych i satysfakcjonujących zakupów?

Większość ludzi regularnie robi zakupy w różnych sklepach – zwłaszcza spożywczych, odzieżowych, meblarskich czy ze sprzętem AGD i RTV. Pełna satysfakcja z nabycia konkretnego towaru zależy od bardzo wielu czynników. Jednym z nich jest bez wątpienia cena, która powinna być przede wszystkim wystarczająco przystępna, tak aby konsument nie miał absolutnie wrażenia, że niepotrzebnie przepłacił. W przeciwnym razie istnieje duże prawdopodobieństwo, że ponownie nie wejdzie już do tego sklepu.

Wiele zależy od naszych indywidualnych oczekiwań

Oprócz ceny produktu, bardzo duże znaczenie dla kupujących ma również wygoda jego pozyskania. W tym kontekście zdecydowanie przeważają sklepy działające w Internecie, ponieważ pozwalają na wyjątkowo łatwe wyszukanie danego obiektu, a jakby tego było mało gwarantują jego dostarczenie pod same drzwi klienta. Liczy się ponadto szeroki asortyment. Większość osób uwielbia bowiem dokonywać wyboru spośród licznych propozycji o zróżnicowanej cenie, kolorystyce czy wzornictwie. Pozostałe istotne czynniki mające ogromny wpływ na końcową satysfakcję to m.in.: jakość samego towaru (np. pod względem materiału wykonania, wytrzymałości, smaku bądź świeżości), jakość obsługi (chodzi zarówno o pracownika za ladą, jak i wirtualnego doradcę), a także możliwość skorzystania z okresowych promocji albo rabatów. Na koniec warto jeszcze dodać, że nawet pozornie drobne elementy są w stanie zaważyć na zadowoleniu konsumenta. Chodzi tutaj m.in. o wózek sklepowy, który powinien być w stu procentach sprawny i funkcjonalny. Inny przykład to wysoka estetyka wykonania strony internetowej.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jedenaście − 5 =