Jakie są główne gatunki kawy?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Kawa jest jednym z najchętniej spożywanych napojów na świecie. Wiele osób nie wyobraża sobie poranka bez kubka aromatycznej kawy, która dodatkowo ma właściwości pobudzające. Jest ona pozyskiwana z drzewa zwanego kawowcem, które rośnie głównie w Ameryce Południowej, Afryce oraz Ameryce Środkowej. Uprawy spotkać można również na terenach Azji. Warto bliżej przyjrzeć się najpopularniejszym odmianom kawy oraz dowiedzieć się, czym się one charakteryzują.

Najpopularniejsze odmiany kawy

Znane jest ponad pięćset gatunków kawowców, ale tak naprawdę uprawia się jedynie trzy z nich. Najbardziej popularna jest bez wątpienia kawa arabica, która w zależności od miejsca, w którym jest uprawiana może mieć różne warianty smakowe. Niektóre z nich mają delikatny posmak czekolady lub orzechów. Napar robiony z ziaren arabiki jest niezwykle aromatyczny, ale także delikatny w smaku. Robusta zawiera zdecydowanie więcej kofeiny, dlatego jej smak jest wyraźny i mocny. Inną nieco mniej znaną i popularną odmianą jest kawa liberica. Poszukując najwyższej jakości świeżo palonych ziaren zdecydowanie warto jest zapoznać się z ofertą dostępną pod adresem https://mkfresh.pl/. Można znaleźć na niej kawy z całego świata oraz różnego ciekawe mieszanki ziaren.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
W jaki sprzęt zainwestować, żeby cieszyć się pyszną kawą w domu?
W jaki sprzęt zainwestować, żeby cieszyć się pyszną kawą w domu?
W nowoczesnej kuchni żaden element wyposażenia nie jest przypadkowy. Z dużą starannością dobierane są wszystkie meble oraz wyposażenie dodatkowe. Ważne […]
Kiedy warto udać się do pulmonologa?
Kiedy warto udać się do pulmonologa?
Pulmonologia to dziedzina medycyny skoncentrowana na różnych chorobach układu oddechowego. Specjalista wykwalifikowany w tym zakresie zajmuje się zarówno leczeniem takich […]
Ecostand – czym jest i jak może się przełożyć na zwiększenie sprzedaży?
Ecostand – czym jest i jak może się przełożyć na zwiększenie sprzedaży?
W większości punktów sprzedażowych wykorzystuje się rozmaite formy reklamy, których zadaniem jest przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupu danego […]